Autorita domény ako mantra SEO špecialistov

Čo je to domain rating, ako funguje a kde ho viem zmerať? Dočítate sa v najnovšom článku!

5 minút čítania

Ak ste niekedy porovnávali pozície svojho webu na Google s konkurenciou, pravdepodobne ste narazili na metriku “Domain Authority” alebo “Domain Rating”. Túto metriku nám Google sám neponúkne, no nájdeme ju v trochu pozmenenej verzii v každom komplexnom SEO nástroji. 

Príklady nástrojov a rôznych názvov tejto metriky: 

Moz - Domain Authority

Semrush - Authority Score

Ahrefs - Domain Rating

Autorita domeńy
Autorita domény (Domain Authority) kníhkupectva martinus.sk (59). Zdroj: moz.com

Čo je Autorita domény

Autorita domény je metrika, ktorá hodnotí weby podľa toho, akú šancu majú na dobré umiestnenie vo vyhľadávačoch. Metrika priradí webu číslo od 0 do 100, kde 100 je najlepšie hodnotenie a 0 najhoršie. Do kalkulácie tejto metriky vstupuje mnoho SEO faktorov, z ktorých najdôležitejší si spomenieme nižšie. 

Aby sme si povedali lepší príklad, tak v celosvetovom rebríčku (od Ahrefs) podľa Autority domény je najlepším webom na svete doména facebook.com s Domain ratingom 100 (najvyšší možný). Nasleduje instagram.com, twitter.com, youtube.com s Domain ratingom 99. Na top pozíciách v rebríčku sa nachádzajú podobné celosvetové firmy, ktorých služby využívajú miliardy ľudí na celom svete. Napriek tomu, že táto metrika je veľmi vhodná na porovnávanie sa s konkurenciou, tak treba podotknúť, že sa nejedná o oficiálnu metriku (ranking factor) firmy Google.

Zoznam domén s najväčšou autoritou
Top 60 webov na svete podľa metriky Ahrefs rank. Zdroj: ahrefs.com

Top 60 webov na svete podľa metriky Ahrefs rank. Zdroj: ahrefs.com

Ak by ste si dnes zaregistrovali doménu a vytvorili web, tak vaša Domain authority bude pravdepodobne na čísle 0-5 a v celosvetovom rebríčku bude niekoľko desiatok až stoviek miliónov webov s lepšou Domain Authority ako vy. Druhý Facebook s Domain Rating 100 sa za jednu noc vybudovať nedá.

Na metriku Domain authority sa však musíme pozerať z pohľadu priamej konkurencie. Jednoducho povedané, nezaujíma nás, že na svete je 10 miliónov lepších webov ako ten náš. Zaujíma nás, ako sú na tom weby v našom odvetví. Ak som napríklad tvorca webov, tak ma nezaujíma, že kníhkupectvo Martinus má Domain Authority 59. Zaujíma ma, že moja priama konkurencia, ktorá sa zobrazí na prvej strane Google po zadaní kľúčového slova “tvorba webov”, má Domain Rating (DR) v rozmedzí 28 až 86. Priemer týchto výsledkov je 56 a medián je 63. Ak teda dostanem Domain Rating svojho webu na úroveň 60, tak mám veľkú šancu sa zobraziť na prvej strane výsledkov vyhľadávania.

Zoznam autority domén na kľúčové slovo
Prvých 10 výsledkov po zadaní kľúčového slova “tvorba webov”. Zdroj: ahrefs.com

Je dôležité podotknúť, že lepší Domain Rating automaticky neznamená lepšiu pozíciu. Vyhľadávač Google stále viac preferuje prístup User-first (používateľ najskôr). Ak mám na webe zlý obsah, tak mi nepomôže ani dobrý Domain Rating.

Ako zvýšiť Autoritu domény

Ak už viem, že moja konkurencia má lepšiu Domain Authority ako ja, tak je v mojom najlepšom záujme pracovať na tom, aby moja Autorita domény stúpala. Najlepším spôsobom, ako zvýšiť Autoritu domény je linkbuiding. Spätné odkazy (backlinky), ktoré smerujú na môj web sú pre Google silným signálom, aby posúval môj web na lepšie pozície. 

O dôležitosti spätných odkazov by sa dalo napísať niekoľko samostatných článkov, a preto ponúkame len zopár tipov:

  • Kvalita pred kvantitou. Získavajte radšej menej kvalitných linkov, ako veľa nekvalitných linkov.
  • Tvorte atraktívny obsah. Ľudia radi zdieľajú kvalitný obsah a máte tak možnosť prirodzene získať spätné odkazy.
  • Analyzujte konkurenciu. Zistite, odkiaľ majú linky a snažte sa získať podobné linky.
  • Propagujte svoj web. Šírte meno svojej značky na sociálnych sieťach, ale aj offline.

Objednajte si linkbuiding. Získate kvalitné spätné odkazy z webov, z ktorých by vás samostatný nákup vyšiel oveľa drahšie.

Ako skontrolovať Autoritu domény

Ak si chcete skontrolovať autoritu domény zadarmo, lebo nemáte prístup k plateným SEO nástrojom, tak máte niekoľko možností:

  1. Moz
moz.com

  1. Ahrefs
Ahrefs

  1. Semrush

Autorita domény je užitočná metrika na analýzu konkurencie. Spätné odkazy (backlinky), ktoré smerujú na môj web sú pre Google silným signálom, aby posúval môj web na lepšie pozície. 

Metriku Domain Authority nám Google sám neponúkne, no nájdeme ju v každom komplexnom SEO nástroji. Lepší Domain Rating automaticky neznamená lepšiu pozíciu. Vyhľadávač Google stále viac preferuje prístup User-first. 

Potrebujete pomôcť s Vaším SEO? Nechajte si vypracovať SEO audit alebo si rezervujte bezplatnú konzultáciu.

Spätné odkazy: ako sa v nich vyznať

Spätné odkazy (backlinky) sú linky, ktoré smerujú na váš web z iných stránok. Vyhľadávače (u nás hlavne Google) vnímajú odkazy z iných stránok ako “hlasy” v prospech vašej webovej stránky. Je to veľmi podobné, ako pri písaní akademického tetu (napr. bakalárky).

Čo je SSL certifikát a ako funguje

Čo je to SSL certifikát, na čo slúži, prečo ho potrebujem, a ako ho nainštalujem ? Spolu s návodom na inštaláciu SSL certifikátu sa to dozviete v našom najnovšom článku.