Klient

Kaderníctvo Hodžko

Služby

Web stránka na mieru, SEO, Google Ads

Realizácia

2021

Pozrieť web

Kaderníctvo

Kaderníctvo Hodžko

Ovládnutie organického aj plateného vyhľadávania v segmente

Popis klienta

Holičstvo Hodžko je stredne veľké kaderníctvo v centre Bratislavy. Kaderníctvo je zamerané na strihanie pánov a detí. Konkurenčnými výhodami kaderníctva sú poloha v centre, nízke ceny a strihanie bez objednania. Tieto výhody lákajú hlavne študentov a dôchodcov, ktorí tvorili väčšinu klientely holičstva.Výhody sme komunikovali aj v reklame na Google Ads a veľmi sa nám ich používanie osvedčilo.  

Štart spolupráce

Majiteľ kaderníctva nás oslovil s jednoduchou prosbou: “Mám kopec šikovných kaderníčok, potrebujem pre nich viac práce.”

Klient bol spočiatku sám v rozpakoch z toho, akú službu potrebuje. Po krátkej debate sme dospeli k tomu, že bude potrebné zapracovať na SEO a Google Ads.

Web je (skoro) vždy na prvom mieste

Hovorí sa, že web je vždy na prvom mieste. Niet sa čomu čudovať, kedže v online z webu prichádza väčšina konverzií. Pri lokálnych službách to však vždy nie je pravda, kedže Google ponúka perfektnú službu pre podniky - Google My Business. Vďaka vyplnenému profilu a množstvu referencií vieme osloviť nových zákazníkov, ktorí hľadajú na Googli či priamo v mapách našu službu.

Pomalý web

Web kaderníctva bol spočiatku postavený na WordPress šablóne, ktorá bola pomalá. Rozhodli sme sa preto web preprogramovať do JavaScript frameworku Next.js, vďaka ktorému sme dosiahli slušnú rýchlosť.

Bez analýzy kľúčových slov to nejde

Prvým krokom pri SEO optimalizácii bolo vytvorenie analýzy kľúčových slov. Vzhľadom na segment a lokálne pôsobenie firmy obsahovala analýza niečo vyše 100 slov, ktoré sme si rozsegmentovali na tri podstránky. 

Spočiatku obsahoval web iba homepage, no vďaka analýze sme zbadali potenciál na tvorbu podstránok “Detské kaderníctvo” a “Strihanie brady”, ktoré sme realizovali.

Vďaka optimalizácii textov, meta dát a obrázkov sa nám podarilo umiestniť na vyše 70 kľúčových slov z pôvodných 30. 

Výsledok SEO optimalizácie

Po pár mesiacoch sa pozície stabilizovali a web sa nám umiestňuje s 8 kľúčovými slovami na pozíciách 1-3 vo výsledkoch vyhľadávania. Spolu má týchto 8 kľúčových slov takmer 3000 mesačných vyhľadávaní. TIeto kľúčové slová tvoria 90% organickej návštevnosti webu.

Pre zaujímavosť, organická návštevnosť má 4-krát vyšší konverzný pomer ako social alebo direct návštevnosť. 

Škálovanie GoogleAds

V klientovom účte sme spravili audit, z ktorého vyplynuli pomerne bežné chyby, ktorých sa dopúšťajú majitelia webov, ktorí si spravujú reklamu sami.

  1. Nenastavené konverzie
  2. Slabé pokrytie kľúčových slov v Search reklamách
  3. Zamietnuté extensions
  4. Neminutý rozpočet 60€/deň
  5. Nezmyselný bidding Target Impression Share

Kedže naša cieľovka sa chce rýchlo ostrihať a dlho nerozmýšľa kam pôjde, tak sme zvolili Search kampane a Local kampaň. Tieto kampane zastihnú nášho zákazníka v momente, keď sa rozhoduje, ktoré kaderníctvo navštíviť.

Konverzie sme nastavili a otestovali cez Google Tag Manager. Slabé pokrytie kľúčových slov sme rozšírili využitím už spomínanej analýzy kľúčových slov. Nasadili sme lokálnu kampaň a spolu s nastavením biddingu na Maximize Conversions sme upravili aj denné rozpočty.

Výsledok Google Ads optimalizácie

Výsledkom Google Ads optimalizácie bolo zlepšenie celkového performance účtu a získanie kontroly nad spendom reklamy. Podarilo sa nám:

  1. Znížiť cenu za konverziu z 10,00€ na 1,50€
  2. Dvojnásobne zvýšiť spend pri znížení ceny za konverziu
  3. Zvýšiť CTR pri vyhľadávacích kampaniach z 8% na 12%

S rukou na srdci môžeme povedať, že klientove kaderníčky majú práce viac než dosť.

Čo hovorí na spoluprácu klient ?

Klient sa vyjadril stručne: "Bol som spokojný"